Nie ma biuro Nie ma systemu biurowego, który jest całkowicie pozytywny i nie ma systemu, który jest całkowicie negatywny.
Każdy system biurowy ma swoje plusy i minusy i to całkowicie zależy od danej firmy, czy będzie działać, czy nie.
Oczywiście, od czasu do czasu może być również tak, że zdecydujesz się na konkretny sposób pracy, tylko do przeglądu go i dowiedzieć się, że nie idzie tak dobrze, jak mógłbyś chcieć. To się czasem zdarza, ale to, jak poradzisz sobie z tą sytuacją, decyduje o tym, czy będzie ona nadal podążać negatywną ścieżką, czy też zmieni się na lepsze.
Pierwszą rzeczą, na którą należy odpowiedzieć jest to, dlaczego Twój system nie działa.
Czy dobrze go zaplanowałeś? Czy przekonałeś swoich pracowników do tego pomysłu? Czy rozmawiałeś z nimi, czy po prostu wdrożyłeś go bez żadnych konsultacji najpierw?
To niektóre z głównych powodów, dla których system nie działa. Oczywiście, mówimy tu o takich rzeczach jak hot desking, Activity Based activity based working, flexible working, remote working czy agile working, kiedy używamy terminu "systemy biurowe". Prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat na pierwszy plan wysuną się kolejne, ale na razie teraz są to główne z nich, na które zwracamy uwagę.
Na przykład, wdrożenie hot desking bez rozmowy z pracownikami i zarządzania oczekiwaniami przede wszystkim jest ogromnym nie nie. Pracownicy mogą łatwo stać się niespokojni lub nieufni w stosunku do powodów przejścia na ten system, nawet jeśli powiesz im, że jest to system biurkowy z udowodnionymi plusami wydajności.
Innym możliwym powodem jest to, że po prostu nie odrobiłeś pracy domowej i nie spodziewałeś się minusów. Jak już wspomniano, każdy system ma swoje plusy i minusy w zależności od rodzaju działalności i biura, które posiadasz. Na przykład, wiele osób uwielbia ideę zwinnej pracy, ale nie jest to wszystko słońce i róże albo. Sprawdź poniższy film, który omawia niektóre wady tej popularnej trasy.
Więc, co powinieneś zrobić, jeśli twoje systemy isn't działa, poza próbą wypracowania przyczyny?
- Zapytaj swoich pracowników - Pierwszymi osobami, z którymi należy porozmawiać są Twoi pracownicy. Twoi pracownicy siedzą na swoich krzesłach biurowych każdego dnia i rozumieją Twoje biuro w sposób, w jaki Ty nigdy nie będziesz w stanie. W takim przypadku mogą oni zaoferować bardzo cenny wgląd w to, co jest problemem, a także jak można go naprawić. W ten sposób pokazujesz swoim pracownikom, że zależy Ci na ich doświadczeniu w pracy i ich opiniach.
- Zwróćuwagę na opinie i zmień je - Nie jest dobrze prosić o opinie i komentarze, jeśli nie zamierzasz nic z nimi zrobić. Upewnij się, że traktujesz wszelkie sugestie i pomysły poważnie i sprawdzasz, czy są to przydatne opcje, czy nie. Jeśli nie są, wyjaśnij dlaczego. Jeśli w wyniku tej informacji zwrotnej znajdziesz problem lub coś, co wymaga zmiany, sprawdź, jak możesz wdrożyć tę zmianę w najlepszy sposób.
- Zrewidujrzeczy po krótkim czasie - Powinieneś zrewidować swój system po krótkim czasie, aby dowiedzieć się, czy wprowadzone poprawki spowodowały pozytywną zmianę, czy nie. Najlepiej zostawić to na około miesiąc, aby zobaczyć wyniki, ale w tym czasie sprawdzaj, co słychać u Twoich pracowników.
Może być tak, że po tym procesie okaże się, że system, który masz po prostu nie działa dla swojego biura, ponieważ nie jest to najlepsze dopasowanie. W takim przypadku w takim przypadku, trzeba wrócić do deski kreślarskiej i spojrzeć na to, jak można przejść do innego systemu, biorąc pod uwagę problemy z ostatnim.
Będąc otwartym, możesz zapewnić, że wszelkie zmiany, które wprowadzisz, pomogą Ci przejść do pozytywnego wyniku.